Het hoeft geen verdere uitleg dat padel veel marketingpotentieel biedt voor bedrijven en overheden. De verschillende facetten van de sport bieden evenzoveel invalshoeken voor een geslaagde campagne om bijvoorbeeld meer naamsbekendheid te genereren of sociaal-cultureel project te ondersteunen.

Verschillende A-merken hebben hun naam al aan de padelsport verbonden, bijvoorbeeld Land Rover, Volkswagen, Head, Dunlop, Martini, Coca Cola, Bwin, Adecco en Volvo.

Waarom zou u padel willen sponsoren?

Wilt u ook onderdeel zijn van de snelst groeiende sport in Nederland? Als u nu instapt, kunt u uw naam verbinden aan een sport die het snelst groeit. Landelijke promotie betekent meer en meer brand awareness voor uw organisatie. We ontwikkelen op dit moment een ranking, zou het niet mooi zijn om de ‘naam sponsor’ NPB ranking te creëren?

Voor sponsoren

  • Kans op nationaal team te sponsoren
  • Trendy sport (een van de snelst groeiende sporten ter wereld)
  • Spelers zijn 60% man, 40% vrouw
  • Kans om als early adaptor gezien te worden (1e klap is een daalder waard)
  • Brede sport (voor jong en oud toegankelijk)
  • Relatief goedkope sport voor sponsors (veel exposure, relatief lage bedragen)
  • Zakelijke doelgroep makkelijk te benaderen
  • Schone, sportieve sport (bijna geen discussie mogelijk over in of uit)
Neem voor meer contact op met Rene de Gruiter of Peter Bruijsten via pr@padelbond.nl.

Kijk ook eens naar de promotie video. Klik hier.