Voor recreanten

Waarom zou je aan padel beginnen als je ook kunt tennissen en squashen? Padel heeft als sport veel voordelen en verenigt het beste van twee werelden. Ten eerste is padel gemakkelijk te leren: de positionering van het racket ten opzichte van de bal luistert minder nauw dan bij besnaarde rackets, de opslag is onderhands en de bal blijft langer en makkelijker in het spel omdat de baan ommuurd is. Ten tweede is padel is geschikt voor alle leeftijden en kan het door iedereen op zijn eigen niveau worden gespeeld. Ten derde is padel een teamsport: je speelt het met z’n tweeën. Zo leer je mensen kennen op de baan, of kan je samen met een vriend of vriendin aan de sport beginnen. Tot slot is padel een spectactulaire sport: het is snel, er is veel actie, de bal blijft lang in het spel, het is een tactische sport en de techniek van de spelers op wereldniveau zal je versteld doen staan!


Voor competitiespelers

Op competitief en professioneel niveau is padel een zeer uitdagende, intensieve en tactische sport, waarbij je keer op keer het beste uit jezelf moet halen. Voor 'early adapters' die nu met de sport beginnen, brengt padel daarnaast een droom dichterbij: de beste in een sport zijn van het hele land.



Voor verenigingen en sportexploitanten

Zoals hierboven toegelicht, is de doelgroep van padel veel breder dan die van tennis en squash. Jong en oud, sportieve en minder sportieve mensen kunnen met plezier padel spelen. Daarnaast heeft tennis volgens velen zijn top bereikt en gaat deze sport geen nieuwe segmenten bereiken. Padel kan mensen aantrekken die bijvoorbeeld gefrustreerd raken door de dode spelmomenten bij tennis, of de hoge intensiteit van squash.

De installatie van padelbanen in bestaande sportcentra en verenigingen zal nieuwe klanten aantrekken. In vergelijking met tennis bevinden zich bij padel meer spelers per vierkante meter op de baan. Dit leidt uiteraard ook tot meer omzet per vierkante meter.

Padel is tot slot een jonge en dynamische sport die als voorbeeld binnen een vernieuwend sportaanbod veel aandacht en interesse genereert.

Voor bedrijven en sponsors

Het hoeft geen verdere uitleg dat padel veel marketingpotentieel biedt voor bedrijven en overheden. De verschillende facetten van de sport bieden evenzoveel invalshoeken voor een geslaagde campagne om bijvoorbeeld meer naamsbekendheid te genereren of sociaal-cultureel project te ondersteunen.

Verschillende A-merken hebben hun naam al aan de padelsport verbonden, bijvoorbeeld Land Rover, Volkswagen, Head, Dunlop, Martini, Coca Cola, Bwin, Adecco en Volvo.